Lust for Life app brengt Ed van der Elsken tot leven
Vanaf vandaag voegt het Nederlands Fotomuseum met de Ed-app een extra dimensie toe aan de tentoonstelling Lust for Life | Ed van der Elsken. Met de app kan de bezoeker als het ware door de lens van Ed van der Elsken kijken en ervaren hoe hij de foto’s heeft gemaakt. Iedere foto in de app is een sleutelwerk die toegang geeft tot ‘wat je niet ziet’: de foto’s die hij er vlak voor en erna nam of video’s die hij maakte van dezelfde setting of personen.
De app, gratis te downloaden in de Google Playstore en Apple Store, is ontwikkeld door DOOR, het cultuurlabel van IN10. De realisatie van deze app is mede mogelijk gemaakt door het Mondriaan Fonds.
An Original InstaStory
Om het werk en leven van Ed van der Elsken ook onder jongeren onder de aandacht te brengen, heeft het museum samen met DOOR naast de app ook een vierdelige InstaNovel gelanceerd. Gebaseerd op de populaire Netflix originals vertellen we over het leven van Ed van der Elsken via de Instagram Stories van het museum. Iedere week komt er een nieuwe aflevering online. Elk seizoen, bestaande uit 4 afleveringen, licht een kenmerkend aspect van zijn werk uit. Lust For Life - an original Insta Story is nog tot oktober op het Instagramkanaal van het Nederlands Fotomuseum te zien.
Over Lust for Life
Het Nederlands Fotomuseum heeft het door schimmel aangetaste kleurenwerk van Ed van der Elsken van de ondergang gered en viert dit deze zomer met de tentoonstelling Lust for Life. Met grootse iconen en nooit eerder getoond werk. Rond universele thema’s als liefde, leven en dood brengt zijn kleurenfotografie een ode aan de mens en het leven. De tentoonstelling is tot en met 6 oktober te zien.
Van video marketingstrategie tot final edit
Live video op socials kent een ongekende opmars sinds de kick-off in 2016. Inmiddels kijkt 63% van de millennials vaak live content. Het creëert urgentie, het is authentiek, het bereik is groot en uiteraard maakt het een meer directe interactie mogelijk met het publiek.
Design Sprint voor musea: innoveren in slechts vijf dagen
Zie jij talloze kansen om de voor, tijdens en na beleving van museumbezoekers te verbeteren, maar loop je continu tegen dezelfde problemen aan? Weinig tijd, weinig budget en lastig te overtuigen collega’s?