DOOR wint Webby Award voor Depot app
De app van Depot Boijmans Van Beuningen is door de vakjury van de International Academy of Digital Arts and Sciences bekroond met een Webby Award. De app werd ontwikkeld door DOOR in nauwe samenwerking met het Boijmans team. Met de app hebben bezoekers van het depot de collectie altijd op zak. DOOR won de jury-prijs in de categorie Apps and Software: Art, Culture and Events 2022. Hiermee is de app onderscheiden als de beste app ter promotie en verbetering van de ervaring van kunst, events en culture instellingen.
Het Depot van museum Boijmans van Beuningen is het eerste publiek toegankelijke depot ter wereld, een gesamtkunstwerk en nieuw Rotterdams icoon. DOOR ontwierp een app voor de optimale Depot-ervaring. In de app vind je de meest belangrijke informatie over tienduizenden kunstwerken. Veel kunstwerken hebben een interactief verhaal, met feiten, trivia, foto’s, video’s, audio en uitdagende quizzen. De interactieve verhalen helpen je om actiever te kijken en meer te ontdekken. Kunstwerken die je inspireren bewaart de app in je eigen collectie. Zo hebben bezoekers hun eigen, inspirerende Boijmans collectie, altijd bij de hand. De app werd ook genomineerd voor de Dutch Interactive Awards en European design Awards. Binnenkort worden de winnaars hiervan bekend gemaakt.
Over de Webby Awards
De jaarlijkse Webby Awards worden uitgereikt door de International Academy of Digital Arts and Sciences, de vooraanstaande organisatie ter onderscheiding van uitblinkers op het internet. De Webby’s worden ook gezien als de ‘Oscars van het internet’.
Credits: Thonik (depot huisstijl), Silo (plattegrond, infographics).
Van video marketingstrategie tot final edit
Live video op socials kent een ongekende opmars sinds de kick-off in 2016. Inmiddels kijkt 63% van de millennials vaak live content. Het creëert urgentie, het is authentiek, het bereik is groot en uiteraard maakt het een meer directe interactie mogelijk met het publiek.
Design Sprint voor musea: innoveren in slechts vijf dagen
Zie jij talloze kansen om de voor, tijdens en na beleving van museumbezoekers te verbeteren, maar loop je continu tegen dezelfde problemen aan? Weinig tijd, weinig budget en lastig te overtuigen collega’s?