DOOR wint vijf Lovie Awards voor Oorlogsbronnen en Nederlands Fotomuseum

DOOR is flink in de prijzen gevallen bij de 12th Annual Lovie Awards, de meest prestigieuze onderscheiding voor digitaal werk in Europa. DOOR wint vijf awards, waaronder twee gouden juryprijzen, voor hun werk voor Oorlogsbronnen en het Nederlands Fotomuseum.

Vier Lovie Awards voor oorlogsbronnen.nl

Stichting Oorlogsbronnen wint dit jaar zowel juryprijzen als publieksprijzen bij de Lovie Awards. Goud geeft de jury in de categorie ‘Websites - Best Use of Data visualisation’ en zilver in de categorie ‘Websites - Cultural Institutions’. In beide categorieën is ook de publieksprijs gewonnen.

Oorlogsbronnen.nl vertelt het verhaal van 300.000 Nederlanders in oorlogstijd. Het platform biedt context aan meer dan 12,5 miljoen bronnen door ze te koppelen aan gebeurtenissen, plaatsen, personen en thema’s. Zo heeft bijna iedere familienaam zijn eigen verhaal.

Oorlogsbronnen

Gouden Lovie Award voor Nederlands fotomuseum

De jury van de Lovies heeft de app voor het Nederlands Fotomuseum onderscheiden met een gouden award in de categorie ‘Apps, Mobile & Voice - Utilities & Services’. Met de Eregalerij-app krijgt de bezoeker een laag aan storytelling en interactie bij de tentoonstelling. Je wordt meegenomen in alle 99 achtergrondverhalen en visies van de makers bij de werken uit de Eregalerij van de Nederlandse fotografie. En de bonus: jouw +1 foto maakt de collectie compleet.

Lovie Awards

De Lovie Awards worden uitgereikt op woensdag 2 november tijdens een online award show vanaf 14:00 GMT. De Lovie Awards staan bekend als het Europese zusje van de Internationale Webby Awards. Winnaars worden geselecteerd door The International Academy of Digital Arts and Sciences, een wereldwijde organisatie van experts uit de industrie en technologie-innoveerders. Het publiek bepaalt online de People’s Lovie Award winnaars. Dit jaar is de twaalfde editie van de Lovie Awards.

Van video marketingstrategie tot final edit

Live video op socials kent een ongekende opmars sinds de kick-off in 2016. Inmiddels kijkt 63% van de millennials vaak live content. Het creëert urgentie, het is authentiek, het bereik is groot en uiteraard maakt het een meer directe interactie mogelijk met het publiek.

Design Sprint voor musea: innoveren in slechts vijf dagen

Zie jij talloze kansen om de voor, tijdens en na beleving van museumbezoekers te verbeteren, maar loop je continu tegen dezelfde problemen aan? Weinig tijd, weinig budget en lastig te overtuigen collega’s?