Design Sprint voor musea: innoveren in slechts vijf dagen

Zie jij talloze kansen om de voor, tijdens en na beleving van museumbezoekers te verbeteren, maar loop je continu tegen dezelfde problemen aan? Weinig tijd, weinig budget en lastig te overtuigen collega’s?

Zie jij talloze kansen om de voor, tijdens en na beleving van museumbezoekers te verbeteren, maar loop je continu tegen dezelfde problemen aan? Weinig tijd, weinig budget en lastig te overtuigen collega’s?

De ‘Design Sprint’ methodiek van DOOR zorgt ervoor dat je in slechts vijf dagen met alle belangrijke stakeholders je volledig focust op één probleem en direct toetst bij je bezoekers. In korte tijd ontdek je of een product of dienst levensvatbaar is en aan de verwachtingen van het publiek voldoen.

Bron: Google Ventures.

Jarenlange ervaring in de museumsector

Door onze jarenlange ervaring in de museumsector begrijpen wij goed waar je tegenaan loopt. Onze focus ligt op het toekomstgericht maken van culturele organisaties met nieuwe presentatievormen, digital storytelling en experience design. Een Design Sprint realiseert in slechts één week de eerste stap naar innovatie zonder hoge kosten en langdurige meetings. Je sluit veel risico’s en onzekerheden op voorhand uit wat voor interne en externe financiering zeer effectief werkt.

Creëer in vijf dagen je bewijslast naar fondsen toe

Dankzij ‘rapid prototyping’ en het direct betrekken van de gebruikers in het ontwerpproces kunnen ideeën snel worden gevalideerd. Hiermee creëer je bewijslast voor een product of dienst wat je enerzijds helpt de hele organisatie mee te krijgen en anderzijds een start kan zijn voor een subsidieaanvraag.

DOOR weet als geen ander waar subsidieverstrekkers voor museale projecten op ‘aan’ gaan. De afgelopen jaren hebben wij geholpen met succesvolle aanvragen bij o.a. Het Blockbusterfonds en het Mondriaan Fonds. Bij het definiëren van de uitdaging aan het begin van de sprint houden wij hier uiteraard rekening mee!

De methodiek kan worden gebruikt voor de ontwikkeling van digitale en fysieke producten, maar bijvoorbeeld ook voor wayfinding optimalisatie en zelfs voor visies.

Heb je interesse in wat wij kunnen betekenen voor jouw organisatie? Vraag naar de mogelijkheden!

Neem contact op met Jacco Ouwerkerk of Tanja Zuijderwijk.

Van video marketingstrategie tot final edit

Live video op socials kent een ongekende opmars sinds de kick-off in 2016. Inmiddels kijkt 63% van de millennials vaak live content. Het creëert urgentie, het is authentiek, het bereik is groot en uiteraard maakt het een meer directe interactie mogelijk met het publiek.

Design Sprint voor musea: innoveren in slechts vijf dagen

Zie jij talloze kansen om de voor, tijdens en na beleving van museumbezoekers te verbeteren, maar loop je continu tegen dezelfde problemen aan? Weinig tijd, weinig budget en lastig te overtuigen collega’s?