DOOR wint vier Dutch Interactive Awards (DIA’s)

DOOR is met vier DIA’s het meest bekroonde bureau van de DIA-uitreiking 2022 geworden. Het cultuurlabel van Digital Design & Innovation bureau IN10 was vijfmaal genomineerd met hun werk voor Stichting Oorlogsbronnen, Museum Boijmans Van Beuningen en het Nederlands Fotomuseum. Tijdens de uitreiking op donderdag 2 juni in de Beurs van Berlage won DOOR vier DIA’s in de categorieën Content, Data, Service en Tools.

Oorlogsbronnen.nl driemaal DIA-winnaar

Stichting Oorlogsbronnen won drie DIA’s in de categorieën Content, Data en Service. DOOR ontwikkelde het platform Oorlogsbronnen.nl dat context biedt aan meer dan 12,5 miljoen bronnen door ze te koppelen aan gebeurtenissen, plaatsen, personen en thema’s. Op die manier zijn meer dan 300.000 levens van Nederlanders die bij de oorlog betrokken waren gereconstrueerd en toegankelijk gemaakt voor het grote publiek. Volgens de jury is Oorlogsbronnen de kampioen wat bronnen en storytelling betreft.

Depot Boijmans Van Beuningen wint DIA categorie Tools

Met de app voor Depot Boijmans Van Beuningen won DOOR een DIA in de categorie Tools. Het Depot van Museum Boijmans Van Beuningen is het eerste publiek toegankelijke depot ter wereld en nieuw Rotterdams icoon. DOOR ontwierp de app voor een optimale depot-ervaring. In de app vindt de bezoeker de meest belangrijke informatie over tienduizenden kunstwerken, interactieve verhalen en hun eigen, inspirerende Boijmans-collectie. De jury vond de stories in de app echt een huzarenstuk: een nieuwe manier van interactie met kunst. Dit is een voorbeeld voor musea in binnen- en buitenland: een imposant project met vele technische aspecten en innovaties. De app won dit jaar ook The Webby Awards in de categorie Apps-Art, Culture and Events en is tevens genomineerd voor een European Design Award.

Samenwerking

Speciale dank voor de fijne samenwerking met de teams van onze opdrachtgevers en onze partners Spinque (Oorlogsbronnen) en Thonik (Depot Boijmans Van Beuningen).

Over de DIA Awards

De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus. De awards worden sinds 2010 jaarlijks uitgereikt. Alle cases worden beoordeeld door een onafhankelijke jury bestaande uit industrie experts.

DIA Award uitreiking

 

Van video marketingstrategie tot final edit

Live video op socials kent een ongekende opmars sinds de kick-off in 2016. Inmiddels kijkt 63% van de millennials vaak live content. Het creëert urgentie, het is authentiek, het bereik is groot en uiteraard maakt het een meer directe interactie mogelijk met het publiek.

Design Sprint voor musea: innoveren in slechts vijf dagen

Zie jij talloze kansen om de voor, tijdens en na beleving van museumbezoekers te verbeteren, maar loop je continu tegen dezelfde problemen aan? Weinig tijd, weinig budget en lastig te overtuigen collega’s?