Customer Journey Mapping: het startpunt voor een museale totaalbeleving

DOOR is gespecialiseerd in persoonlijke bezoekerservaringen waarin we de museumbezoeker zowel online als offline middenin het verhaal plaatsen. We doen dat het liefste in het grensgebied van een digitale en fysieke ervaring. Hiervoor gebruiken we de Customer Journey Mapping methodiek: het fundament van service design. Onze jarenlange ervaring in de museumsector maakt jouw sessie direct relevant.

DOOR heeft de afgelopen jaren voor veel musea in Nederland en daarbuiten succesvolle sessies gehouden, waarin we niet alleen veel inzichten opdoen over wensen van het publiek maar tegelijkertijd onderzoeken hoe we de totaalervaring van een museumbezoek kunnen verlengen, verrijken en versterken met nieuwe presentatievormen, digital storytelling en experience design.

Samen met een multidisciplinair museumteam (communicatie, educatie, collectie, directie, facilitair e.a.) brengen we de bezoekreizen van publieksgroepen in kaart. De diversiteit van het team zorgt ervoor dat de museumbeleving vanuit verschillende perspectieven inzichtelijk wordt. Dat zorgt regelmatig tot verrassende discussies en oplossingen.

Aanpak DOOR

Met deze methode brengen we alle contactmomenten, de touchpoints, tussen museum en bezoeker in kaart. Vooraf bepalen we de te behandelen doelgroepen. Door de touchpoints op elkaar af te stemmen kun je onvergetelijke en indringende bezoekerservaringen maken. Hiervoor brengen we per touchpoint de bijbehorende emoties in kaart en denken we direct oplossingsgericht. Iedere sessie wordt begeleid door twee specialisten van DOOR.

Roadmap – digitale strategie op hoofdlijnen

Deze methodiek en de gedocumenteerde uitkomsten stellen het museum in staat om toekomstgerichte keuzes te maken. De inzichten uit deze journeys helpen om keuzes te toetsen en de strategie voor de komende jaren op te stellen. We bepalen daarmee samen met jou welke onderdelen per direct of juist in een later stadium worden opgepakt. De roadmap plaatst alles in een overzichtelijk schema op maat.

Heb je interesse in wat wij kunnen betekenen voor jouw organisatie? Vraag naar de mogelijkheden!

Neem contact op met Jacco Ouwerkerk of Tanja Zuijderwijk.

Van video marketingstrategie tot final edit

Live video op socials kent een ongekende opmars sinds de kick-off in 2016. Inmiddels kijkt 63% van de millennials vaak live content. Het creëert urgentie, het is authentiek, het bereik is groot en uiteraard maakt het een meer directe interactie mogelijk met het publiek.

Design Sprint voor musea: innoveren in slechts vijf dagen

Zie jij talloze kansen om de voor, tijdens en na beleving van museumbezoekers te verbeteren, maar loop je continu tegen dezelfde problemen aan? Weinig tijd, weinig budget en lastig te overtuigen collega’s?